Ēģiptes Suecas kanāla ieņēmumi 2004. gadā reģionālā saspīlējuma dēļ strauji kritās

Irānas atbalstīto hutu nemiernieku uzbrukumi joprojām būtiski ietekmēja komerciālo kuģošanu caur Suecas kanālu.

Ēģiptes ieņēmumi no Suecas kanāla pagājušajā gadā saruka par gandrīz divām trešdaļām, trešdien paziņoja amatpersonas, skaidrojot straujo kritumu reģionālā spriedzes dēļ un konfliktiem Tuvajos Austrumos, kas ietekmējuši satiksmi pa galveno ūdensceļu.

Kanāls ir nozīmīgs ārvalstu valūtas avots Ēģiptes valdībai, jo pēdējos gados pa ūdensceļiem plūst aptuveni 10% pasaules tirdzniecības.

Suecas kanāla pārvalde, kas pārvalda ūdensceļu, paziņoja, ka kanāls 2024. gadā radīja 4 miljardu dolāru (3,5 miljardu eiro) gada ieņēmumus, salīdzinot ar vēsturiski augstāko līmeni 10,3 miljardu dolāru (9,1 miljardu eiro) apmērā 2023. gadā, teikts paziņojumā, kas publicēts tās Facebook lapā.

Satiksme kanālā ir būtiski traucēta pēc tam, kad Jemenas Irānas atbalstītie huti nemiernieki sāka apdraudēt jūras tirdzniecību un mērķēja uz kuģiem, kas devās uz Izraēlu caur Suecas kanālu, lai piespiestu Izraēlu pārtraukt kofliktu Gazā, kas sākās 2023. gada 7. oktobrī.

No 2023. gada novembra līdz 2024. gada janvārim huti uzbruka vairāk nekā 100 tirdzniecības kuģiem ar raķetēm un droniem, nogremdējot divus kuģus. Nemiernieki uzstāja, ka uzbrukumi turpināsies tik ilgi, kamēr turpināsies konflikti un ir izpostījuši kuģošanu caur reģionu.

Saskaņā ar Ēģiptes kanāla pārvaldes sniegto informāciju 2024. gadā kanālam šķērsoja tikai 13 213 kuģu, kas ir par 50% mazāk nekā 2023. gadā, kad cauri šķērsoja 26 000 kuģu.

Tomēr kanāla pārvaldes priekšnieks Osama Rabie sacīja, ka uzbrukumi izaicina reģionu, taču nav traucējuši Ēģiptei turpināt sniegt navigācijas un jūras pakalpojumus Suecā.

Starptautiskais Valūtas fonds 2024. gada martā ziņoja, ka Suecas kanāla tirdzniecība tā gada pirmajos divos mēnešos samazinājās par 50%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, atsaucoties uz uzbrukumiem kuģiem Sarkanajā jūrā.

Ēģiptes prezidenta Abdelfata el Sisi valdība 2015. gadā pabeidza ievērojamu Suecas kanāla paplašināšanu, pievienojot otru kuģošanas ceļu un ļaujot tam apkalpot dažus no pasaulē lielākajiem kuģiem.

Kanāls, kas savieno Vidusjūru un Sarkano jūru, tika atklāts 1869. gadā. Tas kalpo kā vitāli svarīga globālās tirdzniecības artērija – būtiska naftas, dabasgāzes un kravu saikne.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru